11 czerwca 2015

LBA #1

A więc dostałam nominację do Liebster Blog Award od KittyAilla, której bardzo za to jeszcze raz dziękuję. Cóż, jest to pierwszy TAG na tym blogu i pierwotnie miała pojawić się dzisiaj notka związana z serialami, ale w tym układzie opublikuję ją na dniach.


1. Jaka jest najdłuższa książka, jaką przeczytałaś? A najkrótsza?

Najdłuższa książka, to  - o, zgorozo, aż strach się przyznać - Przed świtem S. Meyer. Jest to bardzo wstydliwy okres w moim życiu - który trwał jakiś miesiąc - kiedy to przeczytałam wszystkie cztery części. Czytałam potem inne "długie" książki, ale żadna nie była dłuższa od tej. Jeżeli za to chodzi o najkrótszą, to prawdopodobnie będzie to Wehikuł czasu H. G. Wellsa, która miała niecałe sto stron. 

2. Filmy czy książki, dlaczego?

Cóż, uwielbiam i jedno i drugie, ale w tym przypadku zdecydowanie wygrywają książki. Kiedyś powiedziałabym, że filmy, ale gusta się zmieniają. Książki pozwalają nam wyobrazić sobie wszystko po swojemu, przekazują więcej informacji niż ekranizacje i poza tym według mnie łatwiej przywiązać się do książkowego bohatera niż filmowego. No i przede wszystkim: "bawią i uczą". 

3. Ulubiony cytat i z jakiej pochodzi książki/filmu?

Zdecydowanie: "Nazywam się Celaena Sardothien. I nie będę się bać" z Zabójczyni i Imperium Adarlanu S. J. Maas. 

4. Ulubiony Youtuber?

Och, to będzie ciężkie. Tylu ich uwielbiam, że aż ciężko wybrać jednego! Kiedyś powiedziałabym, że Lekko stronniczy, aczkolwiek oni zakończyli działalność, więc... Z zagranicznych bardzo lubię Beckie0, a z polskich Martina Stankiewicza. 

5. Uprawiasz jakiś sport - jaki, jeśli tak?

Nawet kilka! Spanie wyczynowe, joga fotelowa przed komputerem i bieg przełajowy za psem silniejszym ode mnie. 

6. Czytujesz także poezję? 

Owszem. Co prawda zazwyczaj zdarzało mi się to na lekcjach języka polskiego, ale dla przyjemności czytałam wiersze Edgara Allana Poe. 

7. Jakie okładki najczęściej przypadają ci do gustu - jasne, przejrzyste czy mroczne, tajemnicze? 

Nie mam pojęcia. Zazwyczaj staram się nie kierować okładką, tylko niezależnie od aspektów wizualnych wybrać lekturę na podstawie treści. Dlatego niektóre okładki moich ulubionych książek są mroczne i tajemnicze albo jasne i pogodne. Zdecydowanie jednak lubię, gdy są przejrzyste i nie ma na nich nawalonych za dużo elementów. 

8. Jakie są Twoje hobby poza czytaniem?

Oglądam anime i czytam mangi, oglądam filmy i seriale, rysuję, piszę opowiadania, gram w gry komputerowe, lubię poczytać o tak zwanej "zakazanej archeologii" czy innych niewyjaśnionych zjawiskach.

9. Czy często zarywasz noce przy książkach?

Jeżeli mówimy o podręcznikowych, to nigdy. A jeżeli mowa o tych czytanych dla przyjemności, to zdarza  mi się, ale nie jest to zbyt częste i nigdy jeszcze nie zarwałam nocy, aby siedzieć nad książką dłużej niż do północy... Więc chyba jednak nie za bardzo. 

10. Masz jakieś zwierzęta domowe - jeśli tak, to jakie i jak się wabią?

Mam psa! Goldena retrivera, który wabi się Cody na cześć Komandora Codiego z Gwiezdnych wojen.

11. Kim chciałabyś zostać w przyszłości? 

Dziennikarką. Stąd blog i pisanie dla innych stron internetowych. 

Jeżeli chodzi o moje nominacje, to nominuję Ognistą strzałę, Natalię Kulig i redcar oraz każdego, kto tylko zechce podjąć się odpowiedzi na powyższe pytania. 

1. Ulubiona postać książkowa/serialowa/filmowa i dlaczego akurat ona? 
2. Ulubiona piosenka ostatnimi czasy? 
3. Książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na świat i w jaki sposób to zrobiła?
4. Najbardziej nielubiana książka? 
5. Najgorszy film jaki obejrzałaś? 
6. Największe marzenie? 
7. Co cię napędza do działania?
8. Jaką "sławną personę" chciałabyś poznać i dlaczego? 

12 komentarzy:

  1. Hm, może wstawiłabyś kiedyś jakieś swoje prace? :) To co do hobby rysuję ^^
    Dziękuję za odpowiedzi - szybka jesteś xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, może kiedyś w przyszłości się tutaj pojawią :P
      Akurat weszłam na bloga i planowałam pisać ww. notkę o serialach, a że nominowałaś mnie do LBA, to uznałam, że zrobię to na razie :)

      Usuń
    2. Opowiadanie zresztą też chętnie bym poczytała, bo sama też piszę ☻
      I mam nadzieję, że rysunki się pojawią ☺
      Choć nie bardzo oglądam TV, to czekam na notkę o serialach ☺

      Usuń
    3. Marzy mi się wydanie książki, jak mam być szczera *.* Może coś na blogu też napomknę o opowiadaniach czy rysunkach, ale to się jeszcze okaże :)
      Cóż, też nie oglądam telewizji. Raczej się od niej stronię. Wychodzę z założenia, że wszystko znajdzie się w internecie :P Seriale również.

      Usuń
    4. Też marzę o wydaniu książki, mam nawet dwie napisane i nagrodzone 1 miejscem w konkursach xd Ale wydać ciężko, bo drogo :(

      Usuń
    5. Są jakieś umowy z wydawnictwami, że płacisz tylko część tej kwoty, więc nie wszystko stracone :)

      Usuń
  2. Oooo...dzięki za nominację! Wreszcie mam pomysł na wpis, bo od tygodnia myślę i myślę, o czym by tu napisać!^^
    Ale dlaczego?Nie spodobała ci się ''Saga ; Zmierzch''?:>, mnie się nawet podobała, jejku, jaką kiedyś miałam na to fazę!^^. Teraz troszeczkę mniej o wampirach, więcej o herosach!:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha :D To cieszę się, że to pomogło.
      Nienawidzę tej serii XD I potępiam styl autorki. Kiedyś, w gimnazjum, podobał mi się Zmierzch przez jakiś miesiąc, wystarczyło żeby przeczytać wszystkie części, a potem przestało mi się to podobać - z czego się cieszę.
      Z wampirów zawsze wolałam twórczość Lisy Jane Smith, dopóki nie użyto podpisanej przez nią umowy na jej niekorzyść - Pamiętniki Wampirów miały skończyć się po trzech częściach (pierwszym tomie), a zamiast tego powstały kontynuacje, a potem wyrzucono autorkę i pod jej nazwiskiem pisze teraz ghostwriter, więc i to przestałam czytać. Dlatego też w obecnej chwili już nie kręcą mnie wampiry i stronię się od nich.

      Usuń
  3. Wiedziałam, ze kiedyś padnie i na mnie xD już wiele razy omijala mnie nominacja do lba ale to musiało nastąpić :D pewnie trochę mi zajmie napisanie tego, a raczej zebranie sie by to zrobić, także... No uprzedzam po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha, no widzisz :P Stało się! Napisz kiedy będziesz miała czas, to przecież nie wyścig!

      Usuń
  4. Dziękuję za nominację :3 Oto odpowiedzi:
    1. To nie fair! To pytanie jest nie do odpowiedzenia! >< Tylko jedną? JEDNĄ? Książkowa... To może podam jedną na którą mam teraz chrapkę? Kłamca z ,,Kłamcy" Jakuba Ćwieka za cięte riposty, humor i że jest bogiem nordyckim; z filmu to teraz przychodzi mi na myśl Loki (te same powody co przy Kłamcy) XD a z seriali to na pewno Sherlock za jego dedukcję i ekscentryczność
    2. Hm... To też ciężkie pytanie! Ostatnio maniakalnie słucham Unravel z Tokyo Ghoula
    3. Wiesz że to był Zmierzch - wiem że pewnie się teraz wzdrygasz, ale gdyby nie Zmierzch nie byłabym taką osobą jaką jestem teraz i na pewno nie czytałabym tylu książek i nie miałabym w ogóle bloga ><
    4. To lektura - Pan Tadeusz - te opisy natury, nuda... Ble!
    5. Najgorzej wspominany to Movie 43 - chyba 43...
    6. Hihihihi... Wydać własne książki oczywiście!
    7. Ehm... Rodzina, przyjaciele, książki... Gołe klaty facetów... Ehm!
    8. Nie jestem pewna, ale może chciałabym pogadać z Poe albo Aleksandrem Wielkim ^^ Serio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nauczyłam się akceptować to, że TĄ książką jest dla ciebie "Zmierzch".
      "Gołe klaty facetów"? Rozumiem, że na następny raz, jak nie będziesz miała chęci do nauki, to wysłać ci zdjęcie Cravena? :P

      Usuń

Szablon wykonany przez prudence.