1 kwietnia 2016

TAG #7 Mini maratonowy TAG książkowy

Dosyć dawno nie było u mnie na blogu TAGu, więc trzeba to nadrobić! Ten TAG został zorganizowany przez dziewczyny należące do grupy facebookowej Mini maratony czytelnicze do której wszystkich bardzo serdecznie zapraszam.


  1.  Ann Wars dla Ola G. - książka podczas której nie zauważyłeś, że dotarłeś do końca (bo była taka dobra)
    Bohater wieków Brandona Sandersona, czyli trzeci tom Ostatniego Imperium. Czytałam zwieńczenie tej trylogii z wypiekami na policzkach, łzami w oczach i zgrzytając zębami. Zanim się obejrzałam byłam na ostatnim rozdziale, a historia kończyła się (co wywołało u mnie rozpacz).

  2. Aoi Akuma dla medyk - ulubiona krwawa książka
    Chyba nie czytam za bardzo szczególnie krwawych książek... Także miałam problem ze stwierdzeniem, gdzie pojawiają się takie wątki. Sporo ludzi umiera w serii Ostatnie Imperium Brandona Sandersona (serio, non stop), w Szklanym tronie też raz na jakiś czas ktoś padnie trupem.

  3. bookworm dla Just yśka - ulubiony młodzieżowy wątek miłosny
    To będzie ciężkie, bo musiałam przeanalizować liczne wątki miłosne między różnymi bohaterami, a jest ich całkiem sporo. Myślę, że choć nie była powalająca, to znalazła w moim sercu miejsce historia Emely i Elyasa. Lato koloru wiśni nie jest wybitną książką, ale podobała mi się komiczna relacja bohaterów i jest to chyba jedna z nielicznych (chyba całych dwóch lub trzech) powieści New Adult, które miło wspominam.

  4. Doominisia dla Suomi - bohaterka mająca wiele kreatywnych pomysłów
    Zdecydowanie tutaj na uwagę zasługuje Ania Shirley z Ani z Zielonego Wzgórza. Jeżeli ktoś miał naprawdę dużo oryginalnych, kreatywnych pomysłów i głowę pełną marzeń, to właśnie rudowłosa bohaterka mojego dzieciństwa.


  5. Jellyfish dla JustinaJ - książka, która wciągnęła cię od pierwszych stron (i nie mogłeś się od niej oderwać)
    Szklany tron. Zdecydowanie książka Maas pasuje, bo kiedy tylko zaczęłam ją czytać, to nie potrafiłam przerwać. Miałam wrażenie, że żyję życiem bohaterów. Jeszcze większe wrażenie wywarły na mnie książki z serii już wcześniej w tym TAGu wspomniane - te, należące do cyklu Ostatnie Imperium.

  6. Just yśka dla bookworm - ulubiona polska książka
    Pytanie na które mogę odpowiedzieć bez żadnego namysłu! Dożywocie Marty Kisiel. Kocham, uwielbiam samą powieść, a ałtorkę czczę. To książka w której zakochałam się od pierwszych stron, pochłonęłam ją szybko, śmiałam się na niej wniebogłosy i do tego jest podpisana różowym długopisem przez Kisiel. To oczywiste, że jest to moja ukochana polska książka.

  7. Justina J dla Jellyfish - książka, w której akcja toczy się spokojnie, ale ma też kilka mocnych wydarzeń, które tobą wstrząsnęły
    Szczerze miałam ogromny problem z tym podpunktem, długo nie potrafiłam niczego wymyślić. Ostatecznie doszłam do wniosku, że rozwiązaniem będzie - Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta. Ogólnie akcja toczy się bardzo spokojnie, główny bohater snuje sobie różne przemyślenia, do momentu w którym nie umiera albo świat nie zbliża się do końca.

  8. KittyAilla dla Ola K. - bohaterka z uzależnieniem
    Nie umiem sobie przypomnieć książki, w której występuje bohaterka ze stricte uzależnieniem związanym z lekami, alkoholem czy papierosami. Aczkolwiek Natsya z Morza spokoju była uzależniona od biegania - w pewnym sensie. Robiła to zawsze w sytuacjach stresujących, kiedy nie potrafiła wytrzymać nerwowo. Dodatkowo opychała się słodyczami! Może i jestem sklerotyczką, ale nie jestem w stanie kogokolwiek innego z uzależnieniem sobie przypomnieć.


  9. Maria Włodarska dla Patrycja "Pyciaaa" - powieść, którą przeczytałeś w jeden dzień
    Takich książek jest wiele. Często zdarza mi się, że czytam powieść w jeden wieczór. Na pewno takową książką była Mara Dyer Przemiana. Do takich historii zaliczają się także: Co, jeśli..., Druga szansa, Jedyna, Lato koloru wiśni, Zima koloru turkusu, Złodzieje snów, Wiedźma z lustra. I mogłabym wymieniać w nieskończoność. Mam wrażenie, że jakieś 65% przeczytanych przeze mnie książek pochłonęłam w jeden dzień.

  10. medyk dla Aoi Akuma - modna książka na którą musiałeś trochę poczekać, zanim ją przeczytałeś
    Chyba Harry Potter. W dalszym ciągu nie przeczytałam wszystkich tomów bo tylko pierwszy, drugi i ostatni. Niemniej czytałam je po tym, jak szał na młodego czarodzieja trwał już od dawna, bo do kin właśnie wchodził Książę Półkrwi. Sama się sobie dziwię, że tak późno się za nie wzięłam (i że dalej nie skończyłam).

  11. Meredith dla WiktoriaCzytaRazemZWami - bohater, który ma swoją bratnią duszę
    Mara Dyer miała swoistą "bratnią duszę" w postaci Noaha. Co prawda ich powiązanie okazuje się dosyć pokręcone, jednak na dłuższą metę myślę, że można ich nazwać bratnimi duszami. 

  12. Ola G. dla AnnWars - książka, w której zachwyciło cię miejsce, gdzie rozgrywa się akcja
    Opowieści z Narnii C.S. Lewisa. Narnia to magicznie, niesamowite miejsce, w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia (przeczytania?), gdy sięgnęłam po tę serię książek w dzieciństwie.


  13. Ola K. dla KittyAilla - książka, w której nie występuje wątek miłosny
    Myśli... Myśli... I nie umie wymyślić. Co tylko mi przychodzi do głowy, to po dłuższej analizie pojawia się tam wątek miłosny w mniejszym lub większym stopniu. Doktor Jekyll i Pan Hyde? Nie było tam wątku romantycznego? Nie przypominam sobie i mam nadzieję, że się nie mylę.

  14. Oxuria dla Paulina Balcerzak - książka, w której występuje więcej niż dwóch głównych bohaterów
    Hm, myślę, że nadaje się do tego Król kruków wraz z kontynuacjami. Wielokrotnie fabuła przedstawiona jest z perspektywy różnych bohaterów i rola żadnego z nich nie jest umniejszana, bo każdy jest tam niemal tak samo ważny. Inną taką serią będzie GONE Michaela Granta.

  15. Patrycja "Pyciaaa" dla Maria Włodarska - ciekawa książka z gatunku za którym nie przepadasz
    Dobrze, odpowiedź może być odrobinkę dziwna - Zapomniany Holokaust. Polacy pod okupacją niemiecką 1939 - 1945. Nie jestem fanką historii Polski. Ba! Mało aspektów historii potrafi mnie zainteresować jeżeli nie dotyczą starożytności (stąd też powieści historyczne nie są moim konikiem). A jednak ta książka zadana nam przez wykładowcę z historii przypadła mi do gustu i przekazała więcej wiedzy historycznej z tego okresu niż wszyscy nauczyciele, którzy uczyli mnie na przestrzeni ostatnich lat.

  16. Paulina Balcerzak dla Oxuria - książka z najładniejszą okładką
    Przeglądałam okładki książek, które przeczytałam, szukając tej najładniejszej. I wielokrotnie pomyślałam "to ta", ale potem dochodziłam do wniosku, że za bardzo się powtarzam w tym TAGu i ciągle krążę dookoła tych samych tytułów. Dlatego mimo że chciałam tu wymienić Wiedźmę z lustra i Drugą szansę, to zdecydowałam się na Pomiędzy Tary Hudson.


  17. Suomi dla Doomisia - książka w wiosennym klimacie
    Z wiosną, latem, słońcem oraz ciepłem (a także zimą i śniegiem) kojarzy mi się cała seria Melissy Marr o wróżkach. Królowa lata i kontynuacje wielokrotnie przywołują obrazy kwiatów, ciepła i pogody, stąd myśląc o wiośnie przyszła mi do głowy ta seria. Inną taką książką będzie Szeptucha Miszczuk, gdzie akcja rozgrywa się właśnie w okresie przesilenia wiosennego.

  18. WiktoriaCzytaRazemZWami dla Meredith - książka z idealnym miejscem akcji.
    Zależy co rozumiemy przez słowo "idealne". Jeżeli ma się to tyczyć miejsca, które mi się podoba, zachwyca i w ogóle, to już wspomniałam wcześniej o Narnii. Innym takim miejscem idealnym jest... Hogwart. No powiedzcie, że nie? Magiczna szkoła, rzekomo "najbezpieczniejsze" miejsce na świecie (no tak trochę nie bardzo), ale nie zmienia to faktu, że ta szkoła stanowi idealne miejsce akcji.
Do TAGu nominuję: 
oraz 
KAŻDEGO, kto zechciałby się podjąć odpowiadania na powyższe pytania! 

22 komentarze:

  1. Super wykonany tag, ale dużo książek nie czytałam, więc moja gigantyczna lista znów powiększyła się o kolejne kilka pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wszystkie książki, które są wymienione w tym TAGu! ^^

      Usuń
  2. Bardzo ciekawie dobrane książki :) Kocham Morze spokoju <3 Zresztą reszta książek, która się ukazała też znam i bardzo je lubię ;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morze spokoju to cudna książka <3 Dosłownie łamie serce na kawałki i składa je na nowo - okładka nie kłamie.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy tag i cieszę się, że mam w planach prozę Marty Kisiel. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jej książki :) Szczególnie "Dożywocie", moim zdaniem jest lepsze od "Nomen Omen", niemniej obydwie są ciekawe :)

      Usuń
  4. Podpisane różowym długopisem? :D O nie! :D (taaak, kocham różowy :D)
    No tak, w Hogwarcie było bezpiecznie dopóki Harry się tam nie pojawił :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z różową pieczątką!
      Niby tak, ale z drugiej strony wcześniej był tam Voldemort jako uczeń, to też nie było bezpiecznie.

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy tag. Miło się czytało, choć niewiele znam...
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) W tym układzie polecam te, których nie czytałaś, bo wszystkie tu wymienione (według mnie) są godne uwagi.

      Usuń
  6. Niewiele z tych książek czytałam, ale sporo mam w planach - na przykład "Morze spokoju", po które z pewnością kiedyś sięgnę. Mam nadzieję, że teraz będziesz częściej wpadać na bloga, bo tęskniłam za Tobą i za Twoimi postami <3
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Tego jednego dnia"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę książkę!
      Co do mojej nieobecności, to cierpiałam na jakiś zanik pomysłów wywołany chorobą. Teraz to nadrabiam i posty będą się pojawiać regularnie :)

      Usuń
  7. Po tym tagu na mojej liście książek, które koniecznie muszę przeczytać pojawi się kilka tytułów, szczególnie Morze spokoju :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę książkę :D Jest warta uwagi!

      Usuń
  8. Mi historia Emely i Elyasa również bardzo się spodobała. Na pewno będę długo o niej pamiętać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oni byli po prostu kochani i zabawni jednocześnie! Cieszę się, że nie tylko mi ta historia podoba się tak bardzo.

      Usuń
  9. Większości książek nie czytałam, ale na pewno jak coś dorwę w bibliotece to się skuszę. Historie wydają się być ciekawe i interesujące. A sam pomysł na post bardzo fajny. Oby więcej takich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wszystkie książki z tego TAGu :D
      Dziękuję!

      Usuń
  10. O! Czuję się bardzo zaszczycona tą jednoosobową nominację ^^
    Pozwolisz, że odpowiem tutaj:
    1. Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa - Murakamiego. Wręcz nie wiem kiedy te wszystkie kartki się skończyły.
    2. Też podam Szklany Tron :D I Metro 2033.
    3. Mara i Noah; Jace i Clary; Edward i Bella; Jasper i Alice (tak spamuję ci Zmierzchem). Celaena i Chaol... I wiele, wiele innych
    4. Kreatywne pomysły u bohaterki...? hm... Może Wiktoria Biankowska z jej pomysłem zniszczenia Księżyca?
    5. Morze Spokoju i Mara Dyer. Taa...
    6. Jednogłośnie: Dożywocie.
    7. Sherlock Holmes. Czerwień Rubinu. Portret Doriana Graya.
    8. Celaena: słodycze i książki! Kłamca i jego wykałaczki! Sherlock i jego siedmioprocentowy roztwór z kokainy!
    9. Wieczna Noc - Claudi Gray. Studium w szkarłacie.
    10. Więzień Labiryntu. Trochę po filmie sobie poczekałam...
    11. Skoro zabrałaś mi mój pomysł z Marą i Noah... To dam sobie Edwara i Bellę :P Oraz Augustusa i Hazel Grace z Gwiazd naszych wina.
    12. Metro 2033 - zachwyciło i przeraziło.
    13. A w jakiejś nie występuje??? METRO 2033! (desperacko wepchnęła)
    14. Twoja książka, moja książka... GONE. Kłamca. Chłopcy.
    15. Nie wiem czy nie przepadam za jakimś gatunkiem. Może historyczny? O! Krzyżacy! Lubię Krzyżaków!
    16. Król Kruków. Korona w Mroku. Dożywocie. Druga Szansa.
    17. Najlepiej dac jakiś romans albo obyczajówkę. Zatem dam: Jeżycjadę od Musierowicz.
    18. Idealne? hm, hm. Piekło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bleh, "Zmierzch"! :P
      Racja, Celaena i słodycze z książkami idealnie pasują! Nie pomyślałam o tym.
      14. Nasze książki <3 Ale to prawda :P Gdyby były wydane, to nie zawahałabym się, aby je wrzucić.
      Bardzo dziękuję za Twe odpowiedzi, Nemezis. Jestem ci WDZIĘCZNA.

      Usuń
  11. Ja nawet nie wiem kiedy zrobię ten TAG u siebie na blogu xD. Jakoś brakuje mi pomysłów na połowę kategorii (w tym na tę, którą sama wymyśliłam). Wow, takie cegły jak ''Lato koloru wiśni'' i ''Mara Dyer. Przemiana'' przeczytałaś w jeden dzień? Szacun. Ja Marę czytałam chyba niecałe trzy dni, a za ''Lato...'' nadal nie mogę się zabrać. A ''Pomiędzy'' ma przepiękną okładkę (nadal nie mogę pogodzić się z myślą, że nie ma wydanych w Polsce reszty części :( )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam z nim problem XD Z kategorią dla mnie największy! Ale cóż, trzeba sobie jakoś z tym poradzić, na pewno podołasz.
      Szybko czytam, a jak książka jest wciągająca i ciekawa, to dostaję jakiegoś przyspieszenia i schodzi jeszcze szybciej. Marę przeczytałam nawet w jeden wieczór, bo te trzy godziny, kiedy powinnam była się uczyć nie można nazwać dniem xD
      Co do "Lata" to polecam, ambitne nie jest, ale lekkie do poczytania na wieczór jak najbardziej.
      Ja do momentu, w którym robiłam ten TAG nawet nie wiedziałam, że to ma kolejne części! Przez ponad cztery lata żyłam w przekonaniu, że to tylko ten jeden tom!

      Usuń

Szablon wykonany przez prudence.