Bajki rodem z Hollywood


Dziewczyna ze wsi postanawia spełnić swoje marzenie na przekór wszystkim stereotypom. W związku z tym zostaje policjantką w stolicy. To tam przydzielają jej za pracę wystawianie mandatów, kiedy w mieście dochodzi do serii porwań. Przez zbiegi okoliczności zaczyna współpracować z żyjącym w półświatku przestępczym członkiem mniejszości narodowej. Przez swoje działania zostają zamieszani w aferę narkotykową.

"Najlepszy thriller sensacyjny tego roku" 

Młoda dziewczyna postanawia oddać życie za schorowanego ojca. Przez swoje poświęcenie zostaje zamknięta w odosobnionej rezydencji w środku lasu. Z czasem jej strach przeradza się w syndrom sztokholmski, gdy zaczyna pomagać mężczyźnie, który ją przetrzymuje.

"Interesujący sposób przedstawienia poważnego problemu psychologicznego"

Ciekawska księżniczka oddaje swój największy talent za możliwość spotkania mężczyzny w którym zakochała się po uratowaniu go od niechybnej śmierci. Przez zawartą umowę musi sprawić, aby i on się w niej zakochał, jednak jak ma to zrobić, skoro nie może wypowiedzieć ani słowa?

"Love story, musical i dramat w tle, czego chcieć więcej?"

Oszukiwana przez swoje opiekunki młoda dziewczyna dowiaduje się o swoim dziedzictwie. Jednak sprostanie niemu nie jest takie proste, ponieważ na jej drodze staje najpotężniejsza z magii - los.

"Fatum w 'Królu Edypie' to nic w porównaniu z tą historią!"

Córka wielkiego wojownika wyrusza w jego imieniu na wojnę, udając mężczyznę. Chroniąc ojca przed śmiercią musi stawić czoła wrogim wojskom, które najechały jej kraj. Czy uda jej się wywalczyć wolność? I co ważniejsze - czy uniknie śmierci z rąk kamratów za sam fakt bycia kobietą?

"Cudowna walka ze stereotypami dotyczącymi kobiet!"

Osierocona dziewczyna jest wykorzystywana przez swoją macochę. Dzięki szczęśliwym zdarzeniom poznaje miłość swojego życia. Niestety ich pierwsze spotkanie miało być też ich ostatnim. Czy tej dwójce uda się dotrwać do "i żyli długo i szczęśliwie"? 

"Wyciskacz łez jakich mało"

Zrozpaczony ojciec po śmierci swojej żony uznaje niepełnosprawnego syna za oczko w głowie. Kiedy chłopiec zostaje porwany, mężczyzna zrobi wszystko, aby go odzyskać. Wyrusza mu na ratunek, a jemu z pomocą przychodzi chora umysłowo kobieta.

"Chwyta za serce!"



Złodziej stworzył całą swoją osobę, status, własność na podstawie oszustw... Dzięki szczęściu przez jakiś czas udaje mu się je ukrywać, jednak co wtedy, gdy wszystkie kłamstwa wyjdą na jaw?

"Mądre i z morałem - takich filmów teraz brakuje"

Mam nadzieję, że opisy bajek Disneya rodem z hollywoodzkich afiszy lub zagranicznych stron z filmami wam się spodobały.

Rozpoznaliście wszystkie bajki Disneya, które wymieniłam w poście? 

Komentarze

  1. Rozpoznałam "Piękną i bestię", "Mulan", "Gdzie jest Nemo?", "Kopciuszka"... to o złodzieju to "Aladyn"? Reszty mi się nie udało dopasować :P
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Dworu cierni i róż"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to "Aladyn" :D
      Pozostałe to: Zwierzogród oraz Śpiąca królewna, Mała syrenka.

      Usuń
  2. O ile się nie mylę to ''Alladyn'', ''Piękna i Bestia'', Mała Syrenka'', ''Śpiąca królewna'', ''Mulan'', ''Kopciuszek'', ''Gdzie jest Nemo?''...a ostatniego nie wiem...;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie to właśnie "Aladyn"! Pierwsze to "Zwierzogród".

      Usuń
  3. Prawie wszystkie xD Chyba muszę odświeżyć sobie bajki Disney'a :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawie wszystko mi się udało xDDD
    Zwierzogród (to jest moja nowa miłość, jak ja to kooochaaaaam <3 <3), Piękna i Bestia, Mała syrenka, Śpiąca królewna (?), Mulan, Kopciuszek, Gdzie jest Nemo, ale tego ostatniego to ja nie wiem :o Nie mam pomysłu w ogóle :o Coś mi to mówi, ale kurczę... no nie mogę nic dopasować xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zakochałam się w "Zwierzogrodzie", ta bajka zainspirowała mnie do napisania tego posta!
      We wszystkim masz rację, ostatnia bajka to "Aladyn" :D

      Usuń
  5. W sumie mogłam się spodziewać, że w końcu musi się pojawić post o bajkach :D. Widziałam prawie wszystkie, oprócz tej pierwszej, ale o niej mi ostatnio mówiłaś :). Na początku nie umiałam rozgryźć ostatniej bajki, ale potem doznałam olśnienia - czy ja dobrze myślę, że to Zaplątani? :D
    PS Musimy częściej organizować wieczory z bajkami, takie jak ten w Warszawie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, mogłabym więcej pisać o bajkach, w końcu bajki to moje życie!
      Niestety, źle myślisz. Autor miał na myśli "Aladyna", chociaż przyznaję, że jak rzuciłaś "Zaplątanych", to również pasuje!
      Jasne, szachy i bajki? :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Copyright © Kulturalna meduza