5 lipca 2017

Bardzo bohaterski Book TAG

Ostatnimi czasy nagromadziłam bardzo dużo TAGów do zrobienia, których z różnych powodów nie miałam czasu, możliwości realizować. To dlatego teraz biorę się do pracy i ponownie będziecie mogli zobaczyć na Parzydełkach więcej tego typu postów. Dzisiaj przed wami Bardzo bohaterski Book TAG do którego zostałam nominowana przez Olę K.
źr. http://kyoju-hikari.deviantart.com

1. Bohater dobry do szpiku kości
Pierwsza osoba, która przyszła mi do głowy nawet nie pochodziła z książek, ale ponieważ jest to book TAG, to postanowiłam przypisać do tej kategorii Maxona z cyklu Selekcja Kiery Cass. Było to lekkie, ciekawe czytadło, w którym można było spotkać księcia bez skazy. Zawsze chciał czynić dobrze, mieć swoje szczęśliwe zakończenie u boku ukochanej i robił wszystko, aby to osiągnąć (wszystko oprócz tego, co było złe). Myślę, że w ten sposób idealnie pasuje do opisu dobry do szpiku kości.

2. Całkiem niezły bohater
I teraz zależy w jakim kontekście! Osobiście szukałam takiego bohatera książkowego, którego bardzo lubię, ale nie uwielbiam i który jednocześnie nie prezentuje cech krystalicznie dobry albo całkiem zły. W związku z tym padło na Rowana z serii Szklany tron.

źr. http://projectnelm.deviantart.com/

3. Bohater słodki aż do bólu zębów
Licho z Dożywocia jest bohaterskim aniołem. Nikt mi nie powie, że nie! Był gotowy ratować wszystkich w swoich różowych bamboszkach i zawsze troszczy się o najbliższych. Do tego zdecydowanie można uznać go słodkiego, któremu wszyscy życzą tego, co najlepsze w życiu.

4. Bohater tragiczny niebanalnie
Rhysand, Rhys, Rysiu, Rysiątko...  Już w Dworze cierni i róż go lubiłam, ale po Dworze mgieł i furii doszłam do wniosku, że szczerze go uwielbiam. A po zapoznaniu się z całą jego historią, bezsprzecznie zaliczam go do grona tragicznie pokrzywdzonych przez los. 

5. Bohater przereklamowany
Swego czasu byłam ogromną fanką Pamiętników wampirów - zarówno książek, jak i serialu (ten drugi udało mi się w akcie masochizmu niedawno dokończyć). W każdym razie - gdy zastanawiam się nad wersją powieści, to zdecydowanie do przereklamowanych bohaterów można zaliczyć Elenę Gilbert, która zamieniała się w wampira, umierała, wracała do życia, znowu jej się coś działo i tak ciągle i w kółko.


6. Bohater cichy
Potraktowałam tę kategorię trochę dosłownie i wybrałam Rylera z Unbeautiful. Chłopak był niemową, ale to nie zaważyło na jego bohaterstwie. Porwał się za niebezpieczne zadanie, wpakował się w niemałe kłopoty oraz obrał sobie za cel chronić dziewczynę, którą kochał.

7. Bohater prawdziwy
Cóż to byłby za Book TAG bez wspominki o Brandonie Sandersonie? Ten autor ma niesamowity talent do tworzenia postaci, które są niebywale ludzkie w swoich zachowaniach. Niezależnie od tego, czy mają magiczne moce czy nie - nie zdziwiłabym się, gdyby taka osoba istniała. To dlatego zdecydowałam się na Kelsiera z Z mgły zrodzonego. Bohatera, który przez legendy urósł do rangi boga, ale zanim to nastąpiło był człowiekiem, prawdziwym bohaterem. 

źr. shilesque.deviantart.com

8. Bohater nie z tego świata
Cóż, właściwie to większość postaci mogłabym zaklasyfikować jako "nie z tego świata". Mogłabym tutaj też podpiąć pewien serial o tym tytule. Zamiast tego zdecydowałam się na Aslana z Opowieści z Narnii, który był jednocześnie ze świata z Narnii i spoza niej, był bliski nam i jednocześnie obcy. Z jakiegoś powodu doskonale pasuje mi do tej kategorii.

Do TAGu nominuję wszystkich tych, którzy jeszcze nie mieli okazji zrobić tego TAGu, a mają taką ochotę!

2 komentarze:

  1. Zadziwiające, jak bardzo Aslan pasuje do kategorii bohatera nie z tego świata! Nie wpadłabym na coś takiego xD
    Rhysand ciekawi mnie coraz bardziej! Chciałabym już przeczytać Dwór cierni i róż...
    Bardzo fajny TAG! ^_^

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonany przez prudence.